Khamis, 28 Jun 2012

Sanglang

 25/06/2012

BN mampu kuasai semula Sanglang

ARAU 24 Jun - Sanglang yang kini dikuasai pembangkang boleh kembali menjadi milik Barisan Nasional (BN) sekiranya semua pihak memberikan komitmen untuk memajukan masyarakat dan kawasan berkenaan supaya ia menjadi daya tarikan termasuk kepada pelancong. 

Ahli Parlimen Arau, Datuk Ismail Kassim berkata, ini kerana kawasan berkenaan mempunyai banyak kawasan menarik termasuk pesisir pantai dan kawasan bakau yang bukan sahaja melambangkan keindahan alam malah sesuai untuk para pengkaji tumbuhan dan hidupan.

"Jika BN mendapat balik Sanglang, kita boleh membangunkannya dengan lebih pesat termasuk membantu penduduk meningkatkan taraf hidup seperti menjalankan perusahaan kecil-kecilan dan mengusahakan inap desa.

"Sekarang ini pun, kita tetap membantu masyarakat Sanglang termasuk menyediakan infrastruktur dan peralatan perniagaan dan menaik taraf rumah nelayan," kata beliau.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menutup Mini Karnival Pemakanan Sihat Peringkat Parlimen Arau anjuran Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sanglang dekat sini hari ini.

Turut hadir Pengarah Kemas Perlis, Faisal Long.
Sehubungan itu, kata beliau, masyarakat perlu memberi kepercayaan kepada BN untuk memenangi Sanglang supaya masyarakat di kawasan berkenaan dapat menikmati limpahan pembangunan yang memberi banyak manfaat kepada mereka.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan