Selasa, 6 November 2012

Kantoi Maksiat


Pelajar kantoi buat maksiat ditahan


KULIM - Seorang pemandu lori terkejut apabila mendapati seorang pelajar perempuan yang masih berpakaian sekolah melakukan maksiat bersama pasangannya di dalam kereta di selekoh Sungai Lembu di sini, kira-kira jam 9 pagi kelmarin.
Pemandu lori itu kemudiannya mengekori kereta pasangan berkenaan sehingga lampu isyarat Simpang Empat Keladi sebelum ke Taman Kenari.

Menyedari diekori, pasangan kekasih itu kemudiannya memecut kenderaan mereka dan membelok ke arah jalan Kulim Perdana.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, pemandu lori kemudiannya memaklumkan kejadian itu kepada Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat (PPKM) Kulim untuk meminta bantuan.

Menurutnya, ahli PPKM kemudiannya ternampak kereta pasangan kekasih terbabit berhenti di stesen minyak sebelum memaklumkan kepada unit MPV.

“Polis kemudiannya menahan pasangan itu dan mereka dibawa ke balai polis untuk membuat laporan sebelum diserahkan kepada pihak terlibat.

“Difahamkan, pelajar perempuan itu berusia 17 tahun dan akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak lama lagi, manakala teman lelakinya berusia 21 tahun,” katanya.

Ghuzlan menasihatkan ibu bapa supaya memantau dan mengawasi pergerakan anak mereka, terutama perempuan kerana sehingga kini ada dalam kalangan pelajar perempuan yang dirogol teman lelaki mereka sendiri.

“Perbuatan pasangan terbabit sudah hampir kepada zina. Ibu bapa harus memandang berat tentang masalah ini dan jangan biarkan anak mereka bergaul terlalu bebas.

“Masalah sosial hari ini semakin membimbangkan kerana ramai remaja, terutama pelajar perempuan bawah umur terlibat dalam kegiatan maksiat,” katanya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan