Selasa, 15 Januari 2013

Larikan Kereta


Remaja bawah umur gagal larikan kereta


KANGAR - Cubaan seorang remaja bawah umur melarikan sebuah kereta yang digunakan oleh seorang peniaga ayam di sini, semalam, gagal setelah kereta terbabit terbabas lalu terhumban ke dalam Sungai Simpang Empat yang berhampiran sebuah pasar raya di sini.

Kejadian berlaku kira-kira jam 6 pagi selepas peniaga, Baharudin Yusof, 53, meletakkan kenderaannya di pasar raya berkenaan untuk mengeluarkan barang peniagaan.

Menurutnya, selepas keluar dari pasar raya terbabit tiba-tiba dia dan isterinya, Norina Nayan, 51, terkejut apabila mendapati kereta miliknya itu hilang dan tiada di tempat parkir kenderaan.

Anak mangsa, yang tiba di lokasi kejadian, Mohd Hanif Baharudin, 22, berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan untuk membantu bapanya di pasar raya Simpang Empat, namun dikejutkan dengan panggilan menyatakan kereta milik bapanya itu hilang secara tiba-tiba.

Mohd Hanif berkata, seorang saksi yang melihat kejadian itu memaklumkan, kereta itu dipandu seorang remaja bawah umur yang dikenalinya dan didapati sudah berada di dalam sungai sejauh 100 meter dari pasar raya itu.

“Saya terus bergegas dari Kampung Tambun Tulang ke tempat kejadian dan melihat peralatan perniagaan yang ingin digunakan ayah pada hari itu, semuanya rosak termasuk barang-barang yang baru dibeli seperti penimbang, tong gas, dapur gas dan peralatan lain.

“Kami sudah siapkan kelengkapan perniagaan sejak awal pagi lagi, saya kecewa dengan kejadian ini kerana ia menjejaskan pendapatan kami sekeluarga dan perlu mengambil masa untuk memulihkan keadaan kereta dan barangan tersebut,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin, berkata, beliau mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

Menurutnya, mangsa dan isterinya meletakkan kenderaan jenis Nissan Sunny berdekatan tempat kejadian sebelum ingin memulakan perniagaan.

“Polis masih menyiasat kejadian ini dan setakat ini pihaknya menahan seorang remaja berusia 14 tahun untuk siasatan lanjut,” katanya.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan