Jumaat, 28 Februari 2014

Sekolah Agama Berasarama Penuh No 2


Sekolah agama berasrama penuh pertama Perlis



  •   Azlan Man
KANGAR - Perlis bakal memiliki sekolah agama berasrama penuh iaitu yang pertama di negeri itu, kata Menteri Besar Azlan Man.

Katanya perkara itu telah dipersetujui secara prinsip oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pendidikan.

Pembinaan sekolah itu akan dilaksana dalam Rancangan Malaysia ke-10 (RMK10) atau RMK11, katanya semasa berucap dalam perjumpaan dengan pemimpin Umno di negeri itu, di sini malam tadi.

Katanya jika direalisasikan, Perlis akan mempunyai dua sekolah berasrama penuh termasuk Sekolah Menengah Sains Tuanku Syed Putra di Behor Pulai.

Diharapkan kewujudan sekolah agama berasrama penuh ini dapat menampung keperluan, selain menarik minat lebih ramai pelajar mengikuti pengajian sekolah menengah aliran agama, katanya.

Selain itu kata Azlan, Perlis juga bakal mempunyai sebuah lagi universiti swasta.

Bagi merancakkan lagi pembangunan Perlis, kerajaan negeri merancang membina perkhidmatan transit aliran ringan (LRT), katanya dan menambah sebuah terminal pengangkutan awam akan turut dibina tidak lama lagi.

Beliau berkata permintaan terhadap pengangkutan awam di Perlis dijangka meningkat susulan pembukaan banyak pusat pengajian tinggi.

Antara yang hadir di majlis itu ialah bekas Menteri Besar Datuk Seri Dr Md Isa Sabu dan bekas Anggota Parlimen Kangar Tan Sri Mohd Radzi Sheikh Ahmad.



Asrama Penuh ok......jangan Penuh Berasmara je





Tiada ulasan:

Catat Ulasan