Jumaat, 6 Februari 2015

MAZA Dilantik Mufti semula


Dr Asri dilantik semula sebagai Mufti Perlis

 

Dr Asri menerima tawaran memegang jawatan itu buat kali
 kedua selepas mendapat perkenan Raja Perlis,
 Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail.




KANGAR: Prof Madya Dr Mohamad Asri Zainul Abidin telah dilantik semula sebagai Mufti Perlis bagi menggantikan Dr Juanda Jaya yang tamat perkhidmatannya tahun lepas.

Mohd Asri, 44, yang berasal dari Bukit Mertajam, Pulau Pinang, dilantik sebagai Mufti Perlis pada 1 Nov 2006 sehingga November 2008 sebelum digantikan oleh Juanda.

Selepas menamatkan tempoh perkhidmatan sebagai Mufti Perlis, beliau kembali menjadi pensyarah di Universiti Sains Malaysia (USM).

Beliau menerima tawaran memegang jawatan itu buat kali kedua selepas mendapat perkenan Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail.

Bercakap kepada pemberita selepas memulakan tugas di pejabatnya di sini hari ini, beliau berkata tawaran tersebut merupakan satu cabaran dalam kerjayanya untuk memastikan syiar agama Islam di negeri ini terus meningkat dengan berpegang kepada akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Katanya beliau akan melakukan banyak perancangan ke arah mencambahkan ilmu agama kepada rakyat negeri ini termasuk mengadakan kelas agama di masjid sebagaimana telah diamalkannya semasa menjadi mufti sebelum ini. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan